THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

dinsdag 12 oktober 2010

Eye of the tiger

Poeh wat ging het wekkertje vanochtend vroeg zeg. We konden maar langzaam op gang komen maar uiteindelijk gingen we op weg naar Tampa. Onderweg gegeten bij de Waffle house. Lekker maar het gebouw was wat shabby en oud.

Rond half 10 kwamen we aan en stonden vrij vooraan op de parkeerplaats. Het park ging ook pas om 10 uur open. We liepen naar binnen en gingen linksaf het park in. We gingen naar de kangaroes en wallabees. Die kan je voeren. Maar dat hebben we niet gedaan maar hebben ze wel lekker geaaid en gekroeld. Er liep een jonge wallabee los. Wat een  boef was dat zeg.

P1020170 P1020173

Na de kangaroes gingen we naar de Critters show. Die is ons aangeraden door onze nieuwe vriendin Lisa. Net zoals Pets Ahoy maar dan anders. Het was een leuke show met heel veel verschillende dieren. Huisdieren maar ook wilde dieren. En allemaal uit asiels en opvangcentra.

P1020191 P1020179

Wij vonden de katten natuurlijk het mooist. En dat de katten een belangrijke functie hadden vandaag wordt straks wel duidelijk.

Na de show op weg naar Sheikra. De hoogste rollercoaster van Busch.

Eerste rij. Jeminee wat is de eerste drop een eind naar beneden. Gillen!!!P1020199

Het was intussen al middag en we hadden zin aan lunch. We hebben gekozen voor het onbeperkt pizza en pasta buffet incl. drinken en desserts. Heerlijk gewoon. De pizza’s waren steengoed en de salades waren ook super.

Na de lunch liepen we naar Jungala. Naar de tijgers(katten). Hier hebben ze de prachtige witte tijgers.

EN IK BEN AANGEVALLEN DOOR EEN TIJGER AAAARRRHHGG.

Ik was door het raam naar 1 tijger aan het kijken. Hij was wat onrustig en liep heen en weer. Groot raam, allemaal mensen. Plotseling staarde hij mij aan. Ik zag aan zijn staart en zijn ogen dat ie iets van plan was.

Plotseling sprong hij met wijdopen bek. Naar mij toe. Hij klapte tegen het glas. Ik sprong achteruit(reactie) en achter mij tuimelden allerlei alle kanten op. Ja ga dan niet acher mij staan. AWESOME!!! Maar wat een mooie beesten, hier zijn we wel een uur geweest.

P1020206 P1020209

P1020238 P1020248

P1020252 P1020266

Ik heb zoveel mooie foto’s van deze schoonheden. Wow.

We liepen door naar Congo en stapten in Kumba een rolllercoaster. 7x over de kop. Wat een oud barrel vergeleken met de andere hightech coasters.

P1020283

We stapten in de trein voor een rondje rondom de serengeti. Een ritje van 40 min. Wat een prachtige dieren hebben we gezien.  Zelfs een neushoorn die beweging nodig had.

P1020294 P1020306

P1020313 P1020310

Na anderhalve ronde stapten we uit en liepen naar Egypte. En onderweg kwamen we leeuwen(katten) tegen.

P1020322 P1020324

P1020328 P1020321

Het is ook altijd hetzelfde met die leeuwen.

Na een rit in Montu coaster(vet gaaf) liepen we terug naar de uitgang via de gorrilla’s, chimps en de gators.

Onderweg hebben we lekker gegeten bij de cracker barrel. HEERLIJK!!

Een goeie steak met boontjes, red skin potatoe en coleslaw.

Als dessert hebben we een pineapple up side down cake met ijs genomen. We hebben er 1 gedeeld. ZALIG!!!

P1020343

Na een poosje te hebben rond gesnuffeld in de winkel op weg naar huis.

We kwamen aan bij het hotel en wat liep daar?….

Juist een kat. Een prachtige jonge zwarte zwerfkat. OOOOh mijn dierenhart liep over van emotie. Mensen die mij kennen weten hoe zeer ik begaan ben met dieren. En overal waar ik woon of heb gewoond hebben we altijd aanloperss gehad. Stonden zo maar ineens voor de deur. Maar we hebben m niet gevoerd want het is er 1 van de Florida mall zwerfkatten. Zie eerdere blog. Maar we hebben hem lekker verwend en gekroeld. We hebben hem Hampton genoemd. P1020352 P1020354

Uiteindelijk gingen we naar binnen en natuurlijk liep hij mee. Hij moest buiten blijven en zonder om te kijken zijn wij naar onze kamer gegaan met tranen in de ogen en hartzeer. De schat. Maar hij hoort hier en wij gaan straks weg. Ja inderdaad morgen nog naar Seaworld en dan is het morgenavond onze laatste nacht hier. Morgen dus ons laatste blog vanuit de USA.

Tot morgen MIAUW

4 opmerkingen:

  1. Prachtige fotos wederom maar Bush Gardens is dan ook een park waar je heel leuk kunt fotograferen.

    Kroelen met een Kangaroo lijkt mij ook wel leuk maar ben toch wel bang dat zo'n beessie tegen mij op zou springen ( ze zijn nogal sterk geloof ik ).

    Wij zijn wel benieuwd bij welke Cracker Barrel jullie zijn wezen eten maar dat horen we vast nog wel. In ieder geval ziet het toetje er weer zeer smakelijk en calorierijk uit !!

    Geniet morgen van jullie laatste volle dag, inmiddels zijn wij weer begonnen met de planning ;-)

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke foto's van een hele mooie dag zeg, Busch is toch een erg mooi park. Jullie genieten dat is wel duidelijk, en geniet nog van de laatste volle dag .

    Wij lezen graag mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's weer van al die dieren. Ik zit iedere dag te genieten van je blog hoor. Jammer dat het bijna voorbij is. Maar wel weer een super vakantie om op terug te kijken.
    Maak er nog een fantastische laatste dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij kunt een foto-album vullen met de mooiste foto's van orlando ...

    Een leuke dag alweer ... jammer dat het de voorlaatste was ... maar geniet er met volle teugen van !!!

    BeantwoordenVerwijderen