THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

vrijdag 1 oktober 2010

crossing the world.

Vandaag weer een lekker bagel ontbijtje thuis in de villa. Lekker vers uit de broodrooster. Na het eten op pad. Hollywood Studios stond als eerste op het programma. We waren er ruim voor openingstijd want als eerste moesten wij natuurlijk naar Toy Story Mania. Om 9 uur was dan de ropedrop en wij en duizenden anderen op weg naar Toy Story. Eerst snel een fastpass gehaald. Daarna in de standby line. Zo konden we 2 keer die ride doen. Helaas krijg ik altijd last van mijn pols in deze attractie van het trekken aan dat touwtje. Mijn pols heb ik een aantal jaren geleden gebroken bij een bizar scooter ongeluk. De stoeprand gaf niet mee….ahum. Dus halverwege de ride verlies ik mijn kracht in die pols. En mijn andere pols bezit ook geen kracht want ik ben links en mijn gebroken pols is ook links. Dus Kim heeft altijd een makkie. Maar ja ik ben niet zo van de competitie en we krijgen altijd dezelfde prijs hahahaha.

P1000649 P1000650

Na de ride gingen we direkt naar de Disney Animation want daar kon je op de foto met scorcer Mickey. En we waren mooi op tijd, dus stonden we als eerste in de rij.

P1000652 (2) P1000653

Na de foto hupsakee nog een keer de Toystory ride. En we zagen dat de fast passes al bijna weg waren en het was nog maar 10.15. WOW.

We besloten  om nog ff de Tower of Terror te doen. Wachtrij was niet zo heel lang.

De ride was weer bijzonder. Naar de vrije val bleven we onder stilstaan. Dat duurde wel 5 minuten. Uiteindelijk kwam er weer beweging in de lift en werden we langs een route geleid waar je normaal niet langs komt. Plotseling stond daar een man van Disney engineer die dus handmatig de lift naar de uitstapplaats had geleid. Als troost mochten we kiezen voor de uitgang of een reride. Raad eens waar wij voor gekozen hebben? Juist ja de reride. We werden naar een echte lift geleid die ons weer naar boven bracht zodat we weer kunnen instappen. Hahaha dit is beter dan een fastpass.

Na de tower gingen we door naar Magic Kingdom. Daar hebben we eerst geluncht in het pinokkiohuis. Lekkere pepperonipizza met een salade. En een megabeker lemonade.

Daarna zijn we Fantasyland door gestruind en hebben  we Mickeys Philharmagic gedaan. Die film blijft leuk. Daarna snowwhite en Winnie the Pooh.

Door naar Toontown voor wat bezoekjes aan de huizen van Mickey en Minnie.

P1000694 P1000687

Door naar Tomorrowland. Helaas was Space Mountain stuk dus gingen we naar Buzz Lightyear. En die heb ik gewonnen.

Daarna weer naar de uitgang want we hadden reserveringen bij de Garden Grill restaurant in Epcot. We namen mijn favo vervoermiddel namelijk de HIGHWAY IN THE SKY…de monorail.

P1000707

Het eten was weer heerlijk. We hadden steak, turkey en vis. En lekkere broodjes met maplebutter. En een heerlijke salade.

P1000698 P1000699

Ondertussen kregen we bezoek van Mickey en Pluto en Chip ‘N Dale.

P1000697 P1000703

Na het lekkere toetje dat bestond uit krispy apple met caramel en oatmeal. Heerlijk!!! gingen we terug naar Magic Kingdom. Want daar hadden we preferred fireworks viewing. Maar voordat het zo ver was hebben we eerst nog Space Mountain gedaan en Tomorrowland speedway.

Daarna naar de plek voor onze speciale fireworks viewing. Mensen boek dit nooit want je ziet alleen maar bomen . Dus fotograferen werd helemaal niets. Dus hebben we alleen maar gekeken en geluisterd. Is een keer wat anders. We krijgen nog genoeg Wishes mogelijkheden dit jaar. En anders volgend jaar.. hahahaha.

Morgen staat Animal Kingdom op het program. ‘s Middags Downtown Disney en hebben we reserveringen bij Boma. Een buffet. Daarna willen we nog gaan mini golfen. Morgen laatste dag Disney resort voordat we gaan verkassen naar Orlando. Maar daar zitten ook leuke dingen te wachten. Eindelijk weer naar Seaworld, naar Tilly, Malia en Trua.

Tot morgen.

@ Inge en Gerard. Le Cellier is het geld meer dan waard. Maar denk eens aan een Diningplan. Dan kun je ook voor de duurdere restaurants kiezen. Moet je wel de gewone nemen en niet de counter. Disney Engeland bied de Diningplan gratis aan tijdens bepaalde verblijven.

1 opmerking:

  1. ik heb gekeken naar het disney dining plan, maar ik kom er niet echt uit,is dit niet alleen voor gasten die in het resort verblijven? veel plezier nog daar!

    BeantwoordenVerwijderen