THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

vrijdag 24 september 2010

We gaan eindelijk.

En eindelijk was het dan zover. Woensdag 22 september brak aan. Woensdagmorgen nog ff wat dingen gedaan en toen naar het station in Groningen. Op de trein naar Amsterdam. Eerst bij de Pottchange aan om geld te wisselen. De dollar stond die dag best wel hoog dus met een beurs vol dollars naar Schiphol. Daar ff wat  gegeten en toen op naar Kim. Die haalde mij op en al gauw zat ik achter een bakkie leut bij haar ouders. Nadat we hadden doorgenomen of we werkelijk alles gepakt hadden gingen we op tijd naar bed want een lange reisdag stond ons te wachten de volgende dag.

Om 6.30 stond Kim haar vader voor de deur en onze koffers werden ingeladen. Na aankomst liepen we direkt de goede vertrekhal in en konden we ons inchecken en de koffers afleveren.

We vlogen met Aer  Lingus uit Ierland want die hadden destijds goedkope tickets.

Het vliegtuig was op tijd en al gauw zaten we in de lucht. We hadden stoelen bij de nooduitgang dus lekker ruim. We vlogen met een airbus A321. Dus best wel groot tenminste groter dan een boeing 737.

We landden op Dublin en we moesten via een trap over het platform heen naar binnen. Jee wat ouderwets.

Naar de douane toe was meer als een kwartier lopen. Pffff goed voor de lijn. We wilden nog ff wat drinken maar daar was geen tijd voor. We moesten onze transfer nog checken en voordat het klaar was waren we weer een kwartier verder. Onze koffers waren doorgelabeld naar Orlando maar Kim zag die van mij op een gegeven op de bagageband. De kruier heeft de koffer naar achteren gebracht en nu maar hopen dat ie in het goede vliegtuig kwam.

Teruglopen naar de gate kostte ook meer als een kwartier  en we liepen dus dezelfde weg terug als toen we aankwamen. G*^^*(%EE^^. Er zat alleen glas tussen. Maar onze Airbus A330-200 stond al te wachten op het platform. Gauw nog ff een cola naar binnengewerkt van lopen krijg je dorst. Al gauw konden we boarden en weer moesten we over het platform de trap op om het vliegtuig binnen te komen.

Ruime stoelen hadden we met genoeg beenruimte. We konden onze benen helemaal strekken. Ook hadden we een eigen schermpje met tv series, films en games.

Al gauw zaten we in de lucht en konden we een blik werpen op Dublin wat er mooi zag van boven.

P1000308  P1000309

Het eten werd opgediend en we konden kiezen uit Beef of chicken. Ik koos voor Beef en ik moet zeggen het smaakte heerlijk.

De vlucht verliep verder prima maar boven Amerika kregen we te maken met heftige turbulentie. Dat duurde wel anderhalf uur lang. Kim werd zelfs misselijk er van.

Maar gelukkig werd de daling al gauw ingezet en kwam Orlando in zicht.

De landing was very smooth en al gauw konden we richting de douane lopen. En daar begon het wachten. Het systeem lag plat. Dus konden ze geen vingerafdrukken doen en foto’s maken. Na meer dan een half uur wachten kwam er eindelijk versterking en deed het systeem het ook weer. Toen waren we er snel door.

Eerst moesten we onze koffers pakken. Dan door naar Customs om het formulier af te geven. Koffer weer inleveren. Door naar de laatste check, dus weer je schoenen uit, handbagage op de band, door de detectorpoort. En toen kon je de koffer weer pakken van een andere band.

Snel doorlopen naar Alamo voor onze huurauto. We waren direkt aan de beurt en na de bekende vragen waar we altijd nee op antwoorden voor upgrades extra verzekeringen en dergelijke liepen we naar de garage.

Helaas konden we de standaard auto’s niet vinden  dus maar ff vragen. We moesten een auto uitzoeken uit de Fullsize rij. We hadden keuze zat maar wilden een Amerikaans merk. Eerst hadden we een cruiser maar die was binnen al wat beschadigd en had ook al vele kilometers gereden. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Dodge Avenger. Een witte met spoiler en lederen bekleding.

Pracht wagen dus. We waren er zeer content mee.P1000332

Eindelijk reden we weer op Sand Lake Road richting het Walt Disney World Resort voor het eerste deel van de vakantie. We waren zeer benieuwd naar ons hotel.

Al gauw doemde WDW resrt voor ons op. En als we de poort zien dan worden we altijd ff hyper. WE ZIJN WEER THUIS!!!!!!

We reden naar ons hotel Old Key West. Inchecken ging supersnel en joepie we kregen een kamer in een building die we hadden aangevraagd via de fax.

We zitten in building 63 in een 1 bedroom villa. Wow en wat voor een villa. Mega groot,netjes, alles er op en eraan. Kijk maar;

P1000319 P1000320

De keuken

P1000321 P1000322

woonkamer

P1000324 P1000325

badkamer met de jacuzzi

P1000323 P1000329

slaapkamer                                    onze eigen wasmachine en droger

P1000328 En een supermooi balkon.

Wow wat waren we door het dolle. Want we hadden voor een moderate hotel betaald en we kregen een luxe villa er voor terug.

En die kosten per nacht veeeeeeeeeeel meer.

Het is hier lekker warm dus direkt de korte broek aan en toen was het tijd om te eten. We reden naar Downtown Disney waar het weer megadruk was. We gingen eten bij Planet Hollywood. Lekkere muziek en goed eten. Ik koos voor de cheeseburger. Met een lekkere verse hamburger van rundvlees. Heerlijk gewoon.

Kim had de spaghetti. Zag er ook lekker uit. We hadden een kortingsbon van 15 dollar dus de rekening was een lachertje.

Na het eten hebben we een walmart opgezocht voor de boodschappen. Want we wilden op heet balkon ontbijten dus hadden we verse aardbeien en ananas gekocht. Lekkere broodjes en yoghurt dus dat moet goedkomen.

Morgen ochtend gaan we het eerst rustig aan doen. Een beetje zwemmen en s middags naar Magic Kingdom.

Heerlijk begin van de vakantie. ZALIG!!!!!

1. Fijn dat jullie reis goed is verlopen. Hebben jullie SeaWorld en/of WDW in de lucht kunnen vinden? De Shamu's en Tigger, Mickey, enz zijn zeker te klein om te kunnen zien.
    Wauw, wauw jullie huis, echt te gek!!
    O mmm die hamburgers...
    Tijdens het lezen van jullie verslag krijg ik steeds meer heimwee!
    Maar natuurlijk gun ik het jullie van harte! Heel veel plezier!!!
    Greetings GudrunNyar

2. Wat fijn dat jullie nu eindelijk kunnen gaan genieten na al die voorpret. Mooie auto hebben jullie gekregen en het appartement ziet er ook goed uit. Leuk dat jullie al uit eten geweest zijn en naar Walmart. Genieten hoor.
    Veel plezier
    groetjes
    Anita

3. Jij ook heel veelplezier.
    Jullie villa ziet er mooi uit, vooral het balkon is lekker groot zeg.

4. Helemaal top, de reis verliep uitstekend zo te lezen en wat een MEGA verblijf hebben jullie zeg.
    Meeeer dan uitstekend, en meteen al eten in Downtown disney hmm heerlijk.

Nou de vakantie begint meteen top, wij lezen lekker mee!!

5. wat grappig,

Juist een reactie bij Kim achter gelaten, en verteld dat ik zeer benieuwd was naar de foto's van jullie auto en jullie verblijf.

En nog geen minuut later wordt ik hier op mijn wenken bedient. Jullie vullen elkaar goed aan ;)

Enkel een foto van jullie stralende gezichten ontbreekt.

Geniet ervan !!!

6. Wow, wat een mooie 'kamer', heerlijk zoveel ruimte en een jacuzzi, lekker bijkomen na een dag in een park. Have fun!

7. Wat heerlijk voor jullie dat jullie weer thuis zijn ;-). Ga er enorm van genieten!

8. Hallo Heleen,
    Je verslag gelezen. Leuk.
    Het ziet er fantastisch uit.
    Wij wensen jou en Kim ook naturlijk een fijne
    vacantie en hopelijk niet te veel last van de knie. Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Gerard en Anneke.

9. Ik heb jouw luchtfoto Orlando nu nog eens goed en beter bekeken en ik geloof dat je camera ook op SW gericht is. Zie ik daar in de verte tussen de meren the SW-tower?!
    En jullie auto ziet er wel sportief uit, blits.
    Have a nice day, smile

10. Hoi Meiden,

Wat een heerlijk verhaal om te lezen.Jullie hebben echt een mazzeltje met de kamer.
    Wat leuk dat jullie er fot's op hebben gezet van dat paleisje. Altijd leuk om te zien hoe Disney het allemaal supergaaf maakt.
    Geniet van jullie vakantie!

Groetjes (nu nog uit Florida)
    Need Magic (John Anne & Tim)