THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

maandag 7 juni 2010

Sad Sad News

Zondag 6 juni is in Seaworld Orlando Taima overleden. Ze is overleden aan de gevolgen van de bevalling. Ze was aan het bevallen maar helaas lag het jong in een ongewone positie in het geboorte kanaal. Daarbij had Taima de grote pech dat de placenta eerder werd geboren dan het jong. Seaworld heeft alles geprobeerd om Taima te redden maar het mocht niet baten. Taima is overleden. Ze had nog een kind bij zich dat is Malia. Malia is geboren in 2007.

Wat vreselijk nieuws is dit zeg. Seaworld heeft gezegd dat het meer dan 25 jaar geleden is dat er een orca is overleden door bevallings problemen.
Het cynische is wel dat die orca Taima’s moeder was. Gudrun.

Taima was prachtig,  ze was 1 van de meest gefotografeerde orca in seaworld.








RIP TAIMA, Je was een prachtige Orca.
Bedankt voor al die prachtige shows.
Say hi to your mom.
RIP

3 opmerkingen:

  1. Dat is echt verschrikkelijk! Ik ben er ook erg kapot van! Taima moest die afschuwelijke lange pijnlijke uren hebben gehad met zo'n wanhoop. Maar wat ik niet begrijp nadat ik al die nieuws gelezen heb.... ik heb de indruk dat ze niet tevoren een echo hebben laten maken? Waarom niet? Dat doen we hier altijd bij zwangere moeders voor alle zekerheid. Als ze het gedaan hadden, dan hadden ze gelijk direkt al gezien dat het jong verkeerd lag en de placenta vóór het jong was. Dan zouden de dierenartsen al meteen bij haar moeten zijn! En niet pas uren later snachts! Toen was het te laat want de complicaties waren al te ernstig.
    Verschrikkelijk triest, triest is dat!!! Taima zal erg gemist worden!!!
    Sterkte, Tiggergirl en de andere fans, met dit grote verlies, zelfs twee!

    Tiggergirl, ben jij dezelfde persoon die Gudrun heeft ontmoet? Van die kolom Gudrun?
    Poor Taima en haar baby. Ook arme Malia.... ik hoop dat ze erg goed opgevangen wordt door de aanweizge orka's en haar vader.
    afzender: GudrunNyar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is echt verschrikkelijk. Menig traantje gelaten.
    Het lijkt me echt wel dat Seaworld een echo heeft laten maken. Als ik zie hoe professioneel ze alles doen, en hoe het eruit ziet. Maar ik ga het vragen hoor in oktober. Ik vraag ze het hemd van het lijf. zo heb ik vorig jaar gevraagd wat ze met een dode orca doen en zie daar ik weet nu wat er met Tai gebeurd.

    Inderdaad ben ik degene van het kolommetje over Gudrun. En die heb ik ontmoet. Fantastisch was dat. Echt waar.

    Jouw naam komt mij ook niet onbekend voor. Misschien van You tube?

    Ik zou graag nog ff met je willen babbelen over orca's. misschien wil je me een berichtje sturen met je email adres?

    Heleen(AKA TIGGERGIRL)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Heleen,

    Wat een mooi eerbetoon is dat zeg. Het is echt vreselijk wat er gebeurd is. Wat zo mooi had moeten zijn is afgelopen in een ontzettende drama. Ik ga over 2 weken deze prachtige mooie beesten voor het eerst ontmoeten, maar wel met een traan om wat er gebeurd is. Als ze in de natuur had geleeft dan was het ook gebeurd, maar nu hadden ze het kunnen voorkomen. En dat is zo erg jammer!

    Groetjes,
    Meriam

    BeantwoordenVerwijderen